0 Varukorg

 

Personuppgifter & integritet enligt GDPR

Tgross är en proffsbutik för dig som arbetar med trädgård och anläggning. Vi vänder oss enbart till företagskunder. 

Villkor vid köp från Trädgårdsgrossisten i Stockholm AB

Tgross är en proffsbutik för dig som arbetar med trädgård och anläggning. Vi vänder oss enbart till företagskunder. 

TRÄDGÅRDSGROSSISTEN I STOCKHOLM AB - KÖPVILLKOR MED BETALNINGS- & LEVERANSVILLKOR
Genom köp av produkter hos Trädgårdsgrossisten i Stockholm AB, org.nr. 556395-3016, fysiskt eller genom vår e-handel som kan nås på www.tgross.se, godkänner du som kund våra köpvillkor enligt nedan, som omfattar betalnings- och leveransvillkor.

PRISER
Samtliga priser i Tgross webbhandel anges i SEK och presenteras exklusive moms och fraktkostnader. Alla varor säljs var för sig, även om det finns
flera varor på en bild, säljs de styckevis om det inte uttryckligen står i varubeskrivningen att övriga varor på̊ bilden ingår i varans pris. Annonserade varors pris kan skilja sig från
det faktiska priset då prisjustering eller slutförsäljning kan ha skett för tiden då annonsen köptes eller bokades.

PRISÄNDRING
De prisändringar som kan ske framledes beror på ändring av priser från leverantörer, valutaförändringar och fraktkostnader.
Vi förbehåller oss rätten att utan föregående avisering göra prisjusteringar. Slutpriset på samtliga produkter som är beställningsvaror, kan efter beställning är lagd komma att justeras. Prisjustering kan därför ske efter det att din beställning är lagd.

BETALNING
I webbshopen kan man välja att betala med Tgross faktura eller i SVEA checkout.

I SVEA checkout kan man betala med kort, banköverföring och Swish enligt de alternativ som våran partner SVEA presenterar vid checkout av varukorgen. Tillåtna kort visas vid checkout i SVEA.

KORTBETALNING
Tillåtna kort visas vid checkout i SVEA. Vid betalningen anges kortnummer, kortets giltighetstid samt CVC-koden som står angiven på baksidan på kortet. Betalningen sker via SVEA som är PCI-certifierad samt följer internationella säkerhetsstandarder. All information som skickas är krypterad, vilket gör att obehörig inte kan få tillgång till känslig data gällande er kortbetalning. Orderns totala belopp reserveras direkt på̊ ditt konto men beloppet dras först vid leverans av ordern, dock senast efter 3 dagar.

BANKÖVERFÖRING ELLER SWISH
Totalsumman sätts in på vår partner SVEAs angivna bankkonto. Då pengarna är oss tillhanda läggs beställningen upp och behandlas. Observera att bankernas hantering kan innebära ett par bankdagars fördröjning från betalningstillfället.

TGROSS FAKTURA
För att handla mot faktura  måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Du behöver ha ett företag eller förening med säte i Sverige.  Fakturan kan komma att överlåtas till annan fordringsägare. Efter sedvanlig kreditbedömning kan betalning ske mot faktura med betalningsvillkor 10-30 dagar. Nyregistrerade företag, företag som gjort förlust enligt senaste årsredovisningen samt företag med omsättning under 2 MSEK får 10 dagars betalningsvillkor till att börja med samt en kreditgräns på max 10 000 sek.  Efter förfallodag debiteras påminnelseavgift samt lagstadgad ränta.  
Betalning kan även ske med faktura eller betalkort i våra yrkesbutiker i Årsta eller Rotebro om du vill hämta dina varor.


TGROSS ERBJUDER FÖLJANDE LEVERANSALTERNATIV:

SCHENKER OMBUD (max 20 kg) innebär att produkterna skickas med Schenker till närmaste utlämningsställe, där produkterna kan hämtas ut hos lokala postombud. Den fraktavgift som tillkommer visas i kassan vid köpet.

SCHENKER PARCEL (max 99 kg) innebär att produkterna skickas med Schenker direkt till företagskunden. Den fraktavgift som tillkommer visas i kassan vid köpet.
Observera att eventuella tillägg kan tillkomma dig som kund om Schenker inte kan komma i kontakt med dig inför leverans. Detta innebär att paketet/godset behöver ligga kvar på Schenkers terminaler vilket Schenker tar ut lagerhyra/hanteringsavgifter för.

SCHENKER SYSTEM (halvpall, helpall, långgods) innebär att produkterna skickas med Schenker direkt till din hemadress på en bestämd dag, dagtid utan avisering. Den fraktavgift som tillkommer visas i kassan vid köpet.

HÄMTA I BUTIK innebär att produkterna kan hämtas ut i någon av Tgross fysiska butiker. Du får ett SMS eller e-mail när ordern finns klar att hämtas.

Emballagekostnad och eventuella pallkostnader ingår i fraktsumman. Pris per pall är i dagsläget 195 kr ex moms och är inkluderat i fraktpriset som visas i kassan.

VID LEVERANS
Det är viktigt att du som kund kontrollerar beställningens skick och innehåll direkt när du mottar din leverans. Om beställningen hämtas ut i någon av Tgross butiker, ska eventuella avvikelser rapporteras direkt till butikspersonalen. Vid leverans till ombud eller direkt hem till dörren ska avvikelser rapporteras till Tgross kundtjänst. Avvikelser i leveransen ska anmälas till kundtjänst inom 3 dagar från det leveransen mottagits.

Är produkterna skadade, trasiga eller defekta vid leverans, ber vi dig att inte använda produkten till dess att du fått kontakt med Tgross kundtjänst. Vi omber dig även om möjligt att fotografera eventuella skador på emballaget/förpackningsmaterialet då detta underlättar för oss i hanteringen utav ditt ärende.

I det fall varan ej finns i lager sker leverans fortast möjligt. Om en order inte är komplett inväntas de artiklar som saknas och därefter sker leverans av komplett order. Vid mer än 2 veckors leveranstid kontaktas kunden. Om kunden önskar delleverans måste detta meddelas kundtjänst. Vissa varor kan skickas direkt från tillverkaren. 
I fraktkostnaden ingår ett leveransförsök. Var noga med att lämna korrekt leveransadress och kontaktuppgifter samt alternativ kontaktperson som kan kontaktas. Det är också̊ köparens ansvar att vara nåbar i samband med leverans. Risken för varan – övergår på̊ kunden efter mottagandet
Extra kostnader för ytterligare leveranser beroende på ofullständiga uppgifter eller onåbar vid leverans debiteras alltid kunden.
Kunden kan även välja att hämta sin beställning i butik. Vid köp av jord, uppge om det ska löslastas eller lyftas på släp/flak. 

Vid de fall transportör har fått instruktioner av beställaren att ställa av gods på anvisad plats, utan att beställaren är på plats och mottager godset och utan signering, fråntar sig transportören och Trädgårdsgrossisten i Stockholm AB allt ansvar för godset.

Trädgårdsgrossisten i Stockholm AB kan dock inte garantera leveranstiderna och står inte för merkostnader i samband med försenad leverans

AVHÄMTNING LAGER
Avhämtning på vårt centrallager mot bekräftad order och tid debiteras ingen fraktkostnad eller utkörningsavgift. Däremot debiteras frakt för beställningsvaror som inte finns hemma enligt order och måste skickas till dig som kund.

BESTÄLLNINGSVARA
Om produkten anges som beställningsvara innebär det att vi inte har produkten i lager utan vi tar endast hem den för dig och till din order när du beställer produkten. Leveranstiden är då beroende av att leveransen kommer till oss i tid. 

REKLAMATION
Önskemål om reklamation skall delges oss inom skälig tid från då felet upptäckts. Är garantitiden utgången är det köparens ansvar att påvisa att felet redan fanns vid leveranstillfället.
Vid eventuell reklamation ska varan lämnas till: Trädgårdsgrossisten i Stockholm AB, Partihandlarvägen 1, 120 44 Årsta.
Alla reklamationer skall åtföljas av ett ärende där du som kund skall inkomma med en händelsebeskrivning, bilder och annat underlag som skall bedömas av oss eller våra leverantörer. Vi meddelar dig därefter besked på om reklamationen efter granskning godkänns eller ej och i så fall vidare åtgärd från din och vår sida. Vi förbehåller oss rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp.
• Returnerade varor måste vara oanvända och i nyskick för att en återbetalning ska kunna göras. Är varan förpackad i emballage skall den returneras i originalemballaget.
• Originalemballaget skall vara helt och i bra skick så att det går att sälja varan igen.
• Eventuell returkostnad betalas av köparen.
• Ångerrätt och returrätt gäller ej på beställningsvaror där Tgross inte kan returnera tillbaka till leverantör. För beställningsvaror varierar returkostnaden beroende på leverantör. 
• Garanti gäller ej för fel som orsakats av felaktig användning av produkten.

EVENTUELLA FRAKTSKADOR
Köparen ansvarar för att undersöka att godset är felfritt. Eventuell transportskada skall anmälas direkt vid leverans eller vid avhämtningstillfället. Anmäls inte skadan vid leverans eller avhämtningstillfället ersätter inte fraktbolaget eller Trädgårdsgrossisten i Stockholm AB skadan.

RETUR/ÅTERKÖP
Vid återköp av varor gör vi ett återköpsavdrag på 20 %. Returfrakten betalar du vid återköp. Returnerade varor måste vara oanvända och i nyskick för att en återbetalning ska kunna göras. Är varan förpackad i emballage skall den returneras i originalemballaget. För beställningsvaror och specialtillverkade produkter accepteras inte återköp vilket innebär att ångerrätt ej gäller.  Följande varor undantas från ångerrätten och kan inte returneras: - Växter, lökar och rotknölar - Andra organiska varor som kan ta skada av att hanteras flera gånger. Återköp kan göras inom 14 dagar efter mottagandet. Om eventuella rabatter som lämnades vid köpet inte längre uppfylles pga återköp så kommer dessa att justeras.

EJ UTHÄMTADE PAKET
För ej uthämtade brev eller paket debiterar vi dig för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering, för närvarande 149 kr. Observera att du inte blir återbetald för växter eller andra organiska varor om dessa returneras till oss.

TRYCKFEL M.M
Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer som gäller varor och tjänster i vårt sortiment.

PERSONUPPGITER & INTEGRITET ENLIGT GDPR
Trädgårdsgrossisten i Stockholms AB behandlar alla personuppgifter konfidentiellt och använder dem endast vid kreditbedömning och vid våra kontakter med dig som kund. För mer information se våra villkor gällande personuppgifter och Integritetsvillkor avseende vår webbplats.

FORCE MAJEURE
Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

ÖVRIG INFORMATION
Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i information, priser samt bild och videomaterial på webbplatsen. Vi kan inte heller garantera att produktbilder och miljöbilder återger en varas exakta utseende samt beskaffenhet. 

ÄNDRING AV VILLKOREN
Trädgårdsgrossisten i Stockholm AB förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa allmänna villkor (ändringarna tillämpas dock inte på redan ingångna köpavtal).