-
Hur fungerar det om jag redan är kund på Tgross?
Första gången du handlar här får du skapa ett nytt konto på hemsidan.
Din epost-adresss blir ditt "användarnamn" och du får också välja ett lösenord.
Du behöver inte uppge ditt kundnummer hos oss, men när du lägger din beställning får du uppge företagets namn, organisationsnummer och adress.
Detta gör att vi kan koppla ihop ditt konto på hemsidan med ert gamla kundnummer när ni lägger en order.
Nästa gång du besöker hemsidan använder du samma epost och lösenord så slipper du fylla i alla uppgifter igen.
-
Jag är kund sedan tidigare och har prisavtal, men det syns inte på hemsidan!
Tgross arbetar inte normalt med avtal som utgår från listpris med rabatter utan vi arbetar med en nettoprislista och stafflingsrabatter.
Vår prislista är en nettoprislista som gäller alla kunder. De rabatter vi arbetar med är sk stafflingsrabatter dvs att priset påverkas av antal vid varje inköpstillfälle.
Däremot deltager Tgross i en del anbud och upphandlingar, oftast där LOU gäller, som kan leda till att Tgross ingår ett avtal. Ett exempel är HBV avtal.Första gången du skapar ett konto och lägger en beställning (se ovan) så syns inte din rabatt i butiken.
Men så fort vi behandlar din beställning läggs din rabatt på i efterhand. Nästa gång du loggar in och handlar på hemsidan syns rabatten direkt eftersom vi då kunnat matcha ditt nya konto på hemsidan med ditt befintliga kundavtal. Har du några frågor eller funderingar kring detta så kontakta oss gärna så förklarar vi mer!
-
Jag har aldrig handlat hos er, måste jag ha ett företag för att kunna lägga en beställning?
Ja, vi behandlar bara beställningar från företagskunder.
I kassan måste man ange företagets namn och organisationsnummer mm.
-
Jag har inte handlat hos er tidigare, men jag har ett företag. Kan jag handla då?
Självklart! När du kommer till kassan fyller du bara i ditt och företagets namn, organisationsnummer samt leveransuppgifter o.s.v.
-
Jag förstår inte riktigt hur man använder hemsidan!
Kontakta oss på telefon eller epost så hjälper vi dig! Du hittar alla våra kontaktuppgifter överst på alla sidor!
-
Har ni stafflade priser? Jag kan inte se det på sidan?
Ja, vi har stafflade priser för våra kunder, du ser dem dock först när du loggat in och lagt varor i kundkorgen. I dagsläget går det tyvärr inte att enkelt visa vilka produkter och vid vilka kvantiteter det utgår stafflingsrabatt. Därför får man ändra kvantiteten i kundkorgen och på så sätt prova sig fram. Detta är något som vi jobbar med att förbättra.
Vår prislista är en nettoprislista som gäller alla kunder. De rabatter vi arbetar med är så kallade stafflingsrabatter dvs att priset påverkas av antal vid varje inköpstillfälle.
Jord te.x stafflas på respektive 1, 3 och 6 pallar med respektive 10%,15% och 20% rabatt. Redskap te.x där ger inköp av 3 valfria redskap från Bjärnum 5% rabatt osv.
Stafflingar finns på en stor del av sortimentet.Vi är givetvis öppna för att offerera om det är större volymer.